MEET THE CHEF: TEKUNA GACHECHILADZE

DSCF5459

Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΝΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ ΣΤΟ SANI GOURMET 2015.

Η Tekuna Gachechiladze με τρία εστιατόρια στη χώρα της και εντυπωσιακές συνεργασίες στο εξωτερικό, είναι χωρίς αμφιβολία ο καλύτερος ξεναγός της κουζίνας μίας υπέροχης χώρας.

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Γεωργία, τη μικρή χώρα ανάμεσα στη Ρωσία, την Τουρκία, την Αρμενία και το Αζερμπαϊτσάν» λέει η ίδια. «Ρώσικής αισθητθκής folklore, άγρια τοπία του Καυκάσου, χαμογελαστοί άνθρωποι το δρόμο, η σύγχορνη Γεωργία είναι όλα αυτά μαζί αλλά και μία χώρα που αναπτύσεται με κάθε τρόπο. Η τοπική κουζίνα δε θα μπρούσε να είναι μία εξαίρεση. Έχετε φάει ποτέ khinkali, khachapuri ή κρέατα ψημμένα στο ειδικό mangal; Έχετε δοκιμάσει τα κρασιά της Γεωργίας, που ωριμάζουν σε κεραμικά δοχεία θαμμένα στο έδαφος; Οι γεύσεις με τις οποίες μεγάλωσα είναι αφετηρία για δικιά μου κουζίνα».

Πως ξεκίνησαν όλα

Βρέθηκα για σπουδές Ψυχολογίας στη Γερμανία και από ‘κεί στη Νέα Υόρκη ακολουθώντας κάποιο ακαδημαϊκό πρόγραμμα. Ερωτεύτηκα την πόλη αυτή, και αυτό άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο έβλεπα τα πράγματα. Eπέλεξα ό,τι ήθελα να ζήσω εκεί και να γίνω chef. Αποφάσισα να αλλάξω αντικείμενο σπουδών ενώ έζησα μερικά χρόνια πριν επιστρέψω για πάντα στην πατρίδα μου. Ήταν μία δύσκολη απόφαση. Εκείνα τα χρόνια, το να μαγειρεύεις επαγελματικά στη Γεωργία δεν ήταν και ό,τι καλύτερο. Ήταν κάτι που ο πατέρας μου δυσκολεύτηκε να δεχτεί. Τα πράγματα μεταξύ μας έγιναν καλύτερα όταν άνοιξα το πρώτο μου εστιατόριο στην Τιφλίδα.

My way

H “βασίλισσα της fusion γεωργιανής κουζίνας» επιστρέφει στην Τυφλίδα το 2005, μία περίοδο που η χώρα γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη, για να συνεργαστεί με μερικά από τα σημαντικότερα εστιατόρια της χώρας. «Είναι η εποχή που μου ηρθε η ιδέα για το Supra Nova, την εξέλιξη μίας τυπικής γιορτής της Γεωργίας. Πρόκειται για τα μεγάλα τραπέζια που κάνουμε στην πατρίδα μου για να γιορτάσουμε ή να υποδεχτούμε φιλοξενούμενους. Η ποικιλία των φαγητών είναι μεγάλη, υπάρχει αφθονο κρασί και η διάρκεια τους είναι μεγάλη, αυτή είναι η δική μας εκδοχή για να περιποιηθούμε τους ξένους και να απολαύσουμε το φαγητό. Ο τρόπος που μαγειρεύω έχει αναφορές στην οικογενειακή κουζίνα της πατρίδας μου. Έχουμε επιρροές από την κουζίνα της Ασίας, της Τουρκίας, της Ρωσίας και της Περσίας. Τα δικά μου khinkali είναι από μία λεπτή διάφανη ζύμη, τα ντολμαδάκια μου δε είναι γεμισμένα με κρέας αλλά με γαρίδες και συνοδεύονται με μία σάλτσα που έχει βάση το γιαούρτι και τα μυρωδικά ενώ σεβρίρω το foie gras με καπνιστή μελιτζάνα και κρέμα από δαμάσκηνα -ένας κλασικός τρόπος για να σερβίρουμε τα κρέατα στην πατρίδα μου. Eπιλέγω να χρησιμοποιώ τις αυθεντικές συνταγές της οικογένειας μου αλλά τις εκτελώ με έναν πιο σύγχρονο τρόπο. Οι άνθρωποι σήμερα έχουν διαφορετικό τρόπο ζωής και θέλουν το φαγητό τους να είναι νόστιμο και ανάλφρο.

Έμπνευση και σχέδια

Τα ταξίδια είναι ο καλύτερος τρόπος για να χαλαρώσεις και να αναπτύξεις νέες ιδέες. Αυτός είναι ο δικός μου τρόπος τουλάχιστον. Μετά από το ταξίδι μου στην Ασία επέστρεψα και αποφάσισα να μαγειρεύω πιο ελαφρά. Η κουζίνα της Ασίας έχει μία έμφυτη κομψότητα που γοητεύει. Από την άλλη μεριά, οι συμπατριώτες μου δεν είναι και τόσο προοδευτικοί -δύσκολα δέχονται τις αλλαγές. Χρειάζονται τον τρόπο τους. Αυτό που θα ήθελα να κάνω για την πατρίδα μου είναι να εκπαιδεύσω τους νέους να αγαπήσουν τη δουλειά αυτή. Η μαγειρική και τα εστιατόρια χρειάζονται νέο αίμα.

INFO: Η Tekuna Gachechiladze θα βρίσκεται στο Sani Gourmet 2015, 14-17 Μαϊου 2015.

Για το GLOW #104

Σχολιάστε

